torsdag 22 november 2012

Bra eller dåligt att se ut som en vegetarisk?

Jag skulle köpa lunch på Subway.
"Jag vill ha en såndär Veggie med fullkornsbröd", sa jag.
Killen bakom disken kollar på mig en stund och ser fundersam ut.
"Är du en såndär veggie?"
"Va?"
"Ja, är du såndär vegetarisk?"
"Eehh, jag är vegetarian, om det är det du menar."
"Men gör du yogga?"
"Om jag joggar???"
"Nä, om du gör yogga?"
"Jaha, du menar yoga! Nej, jag håller inte på med yoga."
"Du ser precis ut som du är vegetarisk och som yogga. Min kompis ser likadan ut."

4 kommentarer:

  1. Om man tänker på motsaten att gå runt att se "köttig" ut så tycker jag vegetarisk låter mycket trevligare./ en köttig

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag är också vegetarisk... men om jag ser så vegetarisk ut vet jag inte. Men du, det är väl inget tvivel om att det är BRA att se vegetarisk ut?! ; )

    På tal om folks lustiga fördomar så var det en gång en kille som undrade om jag spelade fiol. "Nej", svarade jag, "hur så"? "Du ser ut som en som spelar fiol." Riktigt vad det innebär har jag fortfarande inte fått kläm på, men det verkade vara en komplimang i alla fall...

    Förresten, roligt att du bloggar igen!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa det är JÄTTEBRA att se ut som en joggande vegetarisk! :-D Jag ser ut som en soffsittande bacon just nu ;-D

    ...och som kommentar till ovanstående - du ser ut som cellist...

    SvaraRadera

Lämna några små ord