måndag 4 juni 2012

Nu tänker jag att det får vara nog


Jag blir galen av kylan och tänker nästan på allvar att jag ska flytta till ett varmare land. Ett tag tänkte jag Australien, men då sa Fredrik att det finns massor av insekter och ormar och andra läskiga djur där... Då tänkte jag Hawaii. Vad tror ni om Hawaii? Eller blir man väldigt rastlös av att bo mitt ute på ett hav?
Idag kände jag mig tvungen att plasta in mina stackars tomater. De växer på sparlåga och mår inte alls bra av kalla regn och isiga vindar. De är numera inplastade i prydlig och prasslig cellofan. Man tager vad man haver, liksom. Och puuhhh att jag inte hunnit sätta ut gurkan utomhus. Den hade väl fått spader, antar jag.

Däremot tror jag att jordgubbsplantorna har klarat sig. Och blomman i taket.




Hejdå sålänge.

1 kommentar:

Lämna några små ord