tisdag 5 juni 2012

Randigt

randigt
Idag har varit en uppochnerdag. Ni vet, skratt och gråt om vartannat. Men det brukar i och för sig vara så. För mig. Snabbt upp, snabbt ner. Och snabbt tillbaka upp...
Men det kändes fint att "vår" igelkott kom tillbaka idag. Den kommer varje sommar. För jag antar att det är samma igelkott. Det sniffar och bökar och stökar tills den hittar den perfekta lilla gropen under en buske i vår trädgård. Sen samlar den gräs och bygger sig en liten koja.
Kan ni tänka er att det redan är juni!? Att sommaren är här på riktigt. Att det är nu som den bästa tiden är!? Jag gör allt för att inte tänka på vintern. Lyckas inte alltid, och då får jag en smula ångest. Onödigt, jag vet. Att tänka på det mörka nu, nu när det är så ljust.
Imorgon är vi lediga. Alla tre. Jag vill inte riktigt gå och lägga mig, för jag älskar att ha den dagen framför mig.
randigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord