tisdag 25 september 2012

Vi hälsade på hemma hos kungen

De bästa utflykerna är de spontana och små utflykterna. Ingen press, ingen stresspackning.
För några veckor sedan följde Mose och jag med Emma min svägerska till Drottningholms slott. Hon skulle mäta och fundera och jämföra, medan Mose och jag... inte gjorde så mycket annat än att strosa omkring och låtsas springa vilse i labyrinterna.
Mose utnämnde sig själv till dagens fotograf. Done.

Hej hej. Vackert ställe. Men jag kan inte hymla med att jag inte riktigt kan tycka att monarkin är helt berättigad i dagens Sverige (förlåt kungen).

En landskapsarkitekt in action.



Skuggkompisar.



Jag går snart vilse i labyrinten.





Jag vinkar till kungen och drottningen. Ni kan tydligt se min inövade handrörelse.

Fika. Såklart. Det hade varit roligt om kungen hade serverat, men icke.


Idag försov vi oss, Mose och jag. Har aldrig hänt innan. Jag slog upp ögonen 8.22. Kl. 8.30 skulle vi vara på förskolan. Det gick sådär.
Hej tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord