torsdag 27 september 2012

Vi

Bröllopsfest

Det här är en av mina favoritbilder. Suddig och så. Men se, så glada vi är.
Min pojke och jag.

Vi var på bröllopsfest och jag hade på mig min bästa klänning. Det var sommar och grönt och varmt och vi åt tårta med Ahlgrensbilar-smak.

Idag på morgonen ropade Mose 'mamma, kolla de röda löven, idag har hösten kommit'. Och det har den. Tillsammans med mörkret.
Nu väntar nytt.
Det känns hoppfullt på något vis. Jag nådde botten och efter en botten måste det ju vända uppåt så småningom.
Jag söker jobb, mest butiksjobb (vet du något trevligt jobb som kan passa mig så hojta till) och jag tänker att det här kan bara bli bättre.
Igår fick jag veta att jag fått ett 20%-jobb, ett administrativt jobb i kyrka. Det känns fint och bra. Nu måste jag hitta något som kan fylla de andra timmarna.
Medan regnet öser ner.

1 kommentar:

Lämna några små ord