fredag 8 mars 2013

Precis före våren


Fönstret på kontoret på mitt jobb. Fint, som ni ser.

Det går veckor mellan orden här. Och veckorna går fort.
Marssolen värmer, katten vill ut och idag såg jag krokusblad i trädgården.
Vi gör lite nytt hemma. Sålde soffan och köpte en ny som kommer om ett par veckor eller så. En soffa som ska ge oss lite mer rymd. Medan jag väntar pryder jag vardagsrummet med påskliljor.
Mamma har varit här hela veckan, men nu har hon åkt och vi saknar henne. Vi har planterat om växter tillsammans. Fikat och promenerat och åkt skridskor och allt såntdär fint.



Nu är det kväll och fredag och Mose och jag är ensamma hemma. Vi dansar till Lorax-musiken (borde nog visa en dansvideo...), äter chips och dansar lite till. Hög volym ska det vara, men grannarna tycker nog att det är ok, en fredagskväll.
Imorgon jobblördag.
Helt ok.
Nu: godnattsaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord