måndag 25 februari 2013

Livet

Kan ni fatta!? Att solen sken hela dagen idag!
Jag fick energi och blev fasligt sugen på att så frön till trädgården, så jag läste min bästa trädgårdsbok från pärm till pärm medan kaffet blev kallt.
I år ska jag testa lite nytt, tänkte jag. Inte gå emot förutsättningarna så mycket, utan mer följa med och välja sådant som passar in i vår trädgårdsplätt. Därför kommer nog ett par rosor få åka. Jag vet, det är sorgligt, men de skulle må mycket bättre någon annanstans.
Vi började den här dagen med att gå till förskolan. I olika raggsockor, som vanligt. Hittar aldrig två likadana till mig själv och hinner aldrig leta ordentligt. Gör ni?

En av mina största fobier är att frysa (andra fobier: att flyga flygplan och att vara hungrig), så jag drar alltid på mig alldeles för mycket kläder.
Min mössa är ganska ny och väldigt skön och snygg. Den är handvirkad och kommer från Rumänien. Märket heter Dece och om ni har lust kan ni läsa mer om märket här.


Sen, senare på dagen, efter jobb, gick jag tillbaka till förskolan för att hämta. Såhär glad var ungen som jag fick med mig hem!


När vi kom hem matade vi fåglarna. Jag fattar inte hur mycket de små liven lyckas få i sig!


Och när vi kom in byggde vi flexitraxbanor i olika varianter och former. Vissa mer avancerade än andra. Våra bilar tävlade och min kom hela tiden sist. Som vanligt...
Och det var den dagen det, på ett ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord