torsdag 14 februari 2013

Varje år

Jag längtar efter ljuset, efter att plantera i trädgården, efter att kunna ha ytterdörren öppen. Jag hamnar här varje vinter, i en tillvaro av längtan till det som ska komma. Jag glömmer bort nuet och tänker att då, när solen värmer, då ska jag göra, då ska jag leva lite mer. Kanske slöseri med tid, för vintern är ju lång och den återkommer såklart varje år, varesig vi vill eller inte. Igår frågade Mose 'varför dagarna går runt' och jag förklarade bäst jag kunde om hur jorden snurrar och allt det där. Och samtidigt tänkte jag, är detta verkligen nödvändigt, att vi ska behöva upppleva vintern varje år. Kanske kunde det räcka med var tredje?


Alla hjärtans dag. Jag önskar att den kändes lite mer som tusen paljetter. Men man har väl inte roligare än man gör sig, antar jag, så jag får väl helt enkelt se till att få lite mer party-känsla innan dagen är slut.
Vad ska ni göra?

2 kommentarer:

  1. Ja, suck, en vinter var tredje år hade räckt gott och väl.

    Och ja, paljetter hade varit toppen. Jag firar inget särskilt. Elly och jag köpte blommor till mina föräldrar, det är allt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Man får inte roligare än man gör sig... Det är mycket som hänger på en själv. Jag har haft det fint i dag. Lite ärenden, promenad med min man, ätit lite framför TV;n och duschat. Låter väl som en fin dag?
    Ovanlig på det sättet att jag har sportlov, men vanlig ändå.
    Nu tror jag det är dags att sova.
    Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord