torsdag 18 april 2013

Prat



Det där livet, ni vet. Det där krångliga och svåra som nog aldrig går att förstå sig på.
Om livet kan man prata i timmar. Men bara med några få och kanske aldrig helt och hållet.

Saker som jag inte kan prata om:
ångest
rädsla

Saker som jag kan prata länge om:
djur
(framtids)drömmar

Överlag är jag dålig på att prata om saker. Tappar lätt bort mig, svävar iväg. Jag har så svårt för att tycka saker i diskussioner. Ofta tycker jag ingenting och undrar om det är något fel på mig. Ofta undrar jag hur iallsindar man kan tycka så mycket om helt (enligt mig) oväsentliga ting och i nästa sekund inte bry sig ett dugg om de stora och svåra och farliga och enorma och vackra sakerna. Men väsentligheter kan väl se olika ut, antar jag.

Imorgon ska jag baka och plantera om lite. Inte så mycket att orda om. Bara att göra och det är fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord