fredag 12 april 2013

Rosa och svart, samtidigt

Jag vaknade tungt idag. Som med en stor sten över mig. Tror att det beror på influensan som hänger kvar, och på lite annant som rör sig i närheten och som liksom tornar upp sig så smått.
Iallafall, jag gick upp och gick till frisören som fixade till min lugg. Hon gör det gratis, precis när jag vill och när min lugg behöver det. Jag sa till henne att jag är så glad att jag (hon) klippte lugg till slut och att den inte alls behöver fixas med så mycket som jag trodde. Hon sa att det är nog för att mitt hår ville bli klippt lite sådär rejält. Ja, så är det nog, sa jag.



Efter lite tafatta deklarationsförsök (eget kapital och moms och resultat och milersättning och jag vet inte vad) tog jag och en vän tåget till trädgårdsmässan. Tjockt med folk, tjockt med fröer, plantor och sticklingar.
Jag köpte en hel del, men jag visar en annan dag, för just nu är det mörkare än det har varit på länge. Extra glad är jag för Vallmofrön. Jag har velat ha Vallmo så länge jag kan minnas. Rosa stora med svart i mitten, som livet ungefär.

Måste bara tillägga att igår såg jag Silver linings playbook. Se den.

1 kommentar:

Lämna några små ord