tisdag 29 april 2014

Gotland tur och retur


I fredags kom mamma hit för att hänga med Mose hela helgen. Fredrik och jag skulle nämligen åka på minisemester till Gotland. Eller mer exakt - vi var bjudna på 40-årsfest till Furillen.
Direkt när mamma kom tyckte Mose att vi skulle åka iväg.... Fint med ff liksom.
Jag hade tänkt ta en massa fina bilder på festen och på oss i tjusiga festkläder, men det blev inte av , eller rättare sagt - vi blev lite stressade efter att vi kört fel så vi glömde kameran i bilen. Dessutom var jag ganska klädstressad. Blir lätt det när jag ska på lite "finare" fester med smoking/kavaj som klädkod. Jag älskar att klä upp mig, men ofta känner jag att jag inte riktigt har klätt mig "rätt". Inte för att det gör så mycket, men ja, ni fattar. Men det blev bra till slut. Jag hade på mig världens finaste haori från oddlovin.com och en svart och guldig klänning från Stadsmissionen.

När vi kom till hotellet blev vi bjudna på kaffe och choklad. Jag är inte så allvarlig som jag ser ut - jag koncentrerar mig på att njuta av semestern, solen och chokladen.

Vi hade en hel del tid före festen så vi promenerade en stund och kollade in fina hus som vi gärna ville ha.


Som det här till exempel:


Efter festen sov vi som stockar. Sen åt vi frukost, blev skjutsade till flygplatsen och vips så var vi hemma igen. Galet vad en helg går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord