tisdag 1 april 2014

När man inte är hemma



Fredrik höll mig uppdaterad med bilder när jag var i Dublin. Spela kula, promenera med katt och sånt.

Idag har varit en bra dag, med en liten kille som glatt ropade "mamma" när han fick syn på mig på fritids. Mest brukar han sucka lite när jag kommer och hämtar och himla med ögonen och säga att han inte lekt klart.
Efter middagen bad jag honom städa upp alla leksaker på bordet i vardagsrummet, men då bröt han ihop och sa "kan inte du göra det mamma?" Jag svarade att jag måste plocka in allt i köket, men om han vill kan vi byta. Och det ville han! Så jag städade upp hans leksaker och han plockade glatt undan på bordet, sköljde av tallrikarna och satte dem i diskmaskinen! Hurra vilken bra grej!

Sen på kvällen kom min bror och jag började göra dreads på honom. Vi hann inte göra så många, men de vi hann med blev riktigt bra. Jag började nästan sakna mina dreads...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord