söndag 13 april 2014

En vecka före påsk



I torsdags gick jag från jobbet med över en veckas ledighet framför mig. Hurra! Jag gillar mitt jobb, men ledigt är ändå ledigt. Ja, ni fattar.
På fredagsmorgonen drog Mose och jag iväg till skolan. Trodde vi. För när vi kom dit såg vi bara fritidspersonal och vi hörde ingen skolklocka ringa in. Tydligen hade jag helt missat att alla lärare var på utbildning och att det alltså inte var någon skola den dagen. Pinsamt.
När jag hämtade Mose och hans kompis på fritids vid lunch fick jag en tjusig påskteckning som jag genast tejpade upp på väggen. Hela köket badar i påskighet (se ovan!)



De här sex snyggingarna inhandlades i mataffären för "bara" 19.90, som barnen glatt klargjorde för mig. Bra köp!



Välartade barn läser bok om rymden för varandra.



Igår sken solen. Hurra igen! Medans mannen/pappan fortfarande sov gjorde Mose och jag iordning frukost och satte oss i trädgården.
Så himla bra idé! Vi behövde inte ens jacka!



Barn tröttnar i och för sig väldigt fort på att sitta still i solen, så ganska snart övergick vi till lite mer sportiga nöjen.
Han är helseriös när det gäller spel och sport. Man får inte göra/stå/kasta/hoppa/springa fel, utan måste hela tiden hålla sig strängt till reglerna (som han hittar på själv under spelets gång).





Resten av helgen roade vi oss med Rio på bio (egentligen heter den ju Rio 2, men det rimmar inte lika kul som Rio Bio), klia grisar bakom öronen, äta glass, sura för att de nyfödda lammen behövde vila och inte fick beskådas alls över huvud taget samt träffa galet fina vänner som vi inte sett på alldeles för länge.
Bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord