torsdag 8 december 2011

Dagen än så länge

idag
Jag började dagen med att ge tulpanerna nytt vatten. Tulpaner som jag köpte av fotbollskillen som knackade på igår kväll. Han var väl sisådär 14 år, gullig och trevlig. Och skulle åka på något fotbollsläger och jag tänkte att en dag kanske Mose måste gå runt och sälja blommor för sitt fotbollslag, så det är väl bäst att jag köper.
Vi valde rosa, Mose och jag.
Bästa färgen.
idag
Sen åt jag frukost. Smörgås med Philadelfiaost. Och kaffe, mycket kaffe.
idag
Vid lunchtid tog jag bilen och spanade på prylar till butiken. Jag hittade den här klänningen för inga pengar alls. Den ska jag nog ha i helgen. Med ett fint skärp till. Det vill säga, den hamnar inte i butiken. Typiskt mig.
Men! Jag hittade en underbar blommig midsommarklänning som kommer att hänga som en smäck i butikens sommarfönster någon gång framåt maj.
idag
Vet ni! Ikväll ska jag åka till en fin vän och baka julgodis.
Det kommer att bli en väldans fin kväll.
Kram till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord