onsdag 28 december 2011

Julklapparna


Jag fick så mycket fint i år. Så många bra saker. Till butiken. Till mig själv.
Och jag gav bort saker. I år såg mina paket ut så här.
Jag virkade små stjärnor, stärkte dem i florsocker och vatten. När de torkat fick de hänga på paketen.
Och jag gjorde små pompom-bollar av garn.
Terapi. Att pyssla. Att flyta bort, att koncentrera sig med hjärnan och händerna. Att skapa.



Nu, när jag skriver det här, är ju julen över. Och det känns lite vemodigt.
Fast min man säger att det inte är så konstigt att jag känner vemod när jag tänker på en jul som är slut. Eftersom jag känner vemod lite när som helst.
Jag kan tänka att det måste vara jobbigt att leva med en sån. En sån som så lätt känner vemod.
Men det är inte så mycket att göra åt.
Kram fina ni.

1 kommentar:

  1. Vilka fina paket! Jag borde verlkligen lägga ner lite mer tid och kreativitet på paketen nästa år.

    Jag fattar inte riktigt att julen redan är över, den har varit jättebra och så, men redan borta, så sorgligt!

    SvaraRadera

Lämna några små ord