onsdag 4 juni 2014

Mellanmål, en bra tröja och Star Wars

smoothie, mango, kiwi, melon

Jag hittade en liten bit melon i kylen. Lite torr hade den blivit, liksom lite mjölkdimmig i kanterna. Så jag använde den i mellanmålssmoothien, tillsammans med annat som jag hittade hemma.
Det blev:
Naturell yoghurt
Frusen mango
Kiwi
Färsk ingefära
Kanel
Och lite melon för att göra alltihop lite sötare.
melonbit

Mixa, mixa, mixa och drick upp.
Jag gillar att ha i ganska mycket ingefära, men det är ju såklart en smaksak. En sak som jag inte gillar är att slänga mat, så jag gör allt för att ta till vara på rester och och andra smågrejer i kylen.
frukt i mixer

Ett annat mellanmålstips: nötter. Nä, det är ju såklart inget nytt tips, men jag har börjat ha blandade naturella nötter i en glasburk på bänken istället för i en trist påse i skafferiet. En påse som jag aldrig hittar när panikhungern är som värst. För när jag har stressat från jobbet, cyklat snabbast i världen till fritids och hämtat ett barn som cyklar långsammast i världen hela vägen hem är jag så hungrig att jag inte riktigt orkar vänta på att middagen ska bli klar. Lösning: en näve nötter!
nötter

Annars väntar jag på sommaren. För den försvann lite. Medan jag väntar använder jag min extraordinärt snygga Star Wars-tröja, som kan göra vilken 7-åring som helst avundsjuk. Hehe... ("va, har DU köpt en Star Wars-tröja! JAG vill ju ha en sån"). (köpt på 19 birds. )
starwars

1 kommentar:

  1. Grym tröja! Kul att du också gillar Star Wars :)

    SvaraRadera

Lämna några små ord