söndag 29 juni 2014

Saker man gör strax före semestern

Hurra, vi har semester! I nästan sex veckor från och med nu.
Men vi avslutade jobbveckan med ett ikeabesök, Mose och jag. Mest för att vi behövde en ny tv-bänk till vår nya tv (som egentligen är alldeles för stor för vårt minivardasgsrum).
"Jag kan ta en bild på dig, mamma innan vi åker". Okej.
till ikea 002

Det är finfint att åka till ikea med en sjuåring som mer än gärna kör varuvagnen. Och som faktiskt lyckas med konsten att inte köra på en enda människa eller bil på parkeringen...

till ikea 005

Efter att vi handlat tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av fika. Han fick lasta brickan med vad han ville (kaffet är mitt).

till ikea 007

Vi pratade om allt möjligt, bland annat om dans. Han gillar nämligen att dansa, särskilt "sån dans som Eric Saade dansar". Han brukar köra dansspel på Playstation och sådär. Jag frågade honom om han helt säkert inte vill börja på dansskola. Men det vill han inte, svarade han. "Jag blir så nervös". Men du behöver inte uppträda, sa jag. Det är inte det som är det viktiga. "Nej, men jag är ändå nervös". Men varför då? "Jo, jag är nervös för sen kommer jag ju att dansa på melodifestivalen".
Fint med bra självförtroende.

till ikea

till ikea

På kvällen skulle han absolut baka, och det kan man ju knappt säga nej till! I födelsedagspresent fick han Baka: steg för steg, som verkligen funkar jättebra för en sjuåring som nyss lärt sig läsa. Tips, tips, men jag antar att halva Sverige redan har köpt den.
Vi åt ungefär tio kakor var. Sen orkade vi ingen middag.
Mose bakar

Mose bakar

Som sagt, nu har vi semester. Så himla skönt! Vi är bra på att ha semester. Idag har vi till exempel inte gjort någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord