lördag 19 februari 2011

När nästan alla känner nästan alla

rolig slips

Hej hej Stockholm! Nu är Mose och jag tillbaka efter några fina dagar bland smålandsgranarna.
Vi köpte en rolig rosa, grön och blå slips till Fredrik för 6 kr. Ibland kan jag tänka att det är ganska trevligt att bo på små orter där nästan alla känner alla. För när jag gick runt i affären där slipsen köptes hände en mycket fin sak. Butiken var full av folk för just idag var det rea på det mesta. Helt plötsligt hoppar en man upp på en stol och ropar på småländska "hörrupp allesammans - idag fyller Ninni år, så jag tycker att vi hurrar för henne". Sen hurrar han och sjunger en lång födelsedagssång. Alla tar i och sjunger. Jag också. För det var liksom väldigt trevligt. Sånt här händer nog mest på småorter, där alla känner alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord