tisdag 15 februari 2011

Vad är svensktoppen?

Från och med nu och till och med 6 mars är det jag som bestämmer vilka låtar som hamnar på svensktoppen. I P4.
Moi och en en hel massa annat folk mellan 16 och 79 år.
Jag har aldrig lyssnat på svensktoppen. Jag visste inte riktigt vad det var. Vet fortfarande inte helt säkert, mer än att det är ett musikprogram som ska spegla Sveriges musiksmak eller något i den stilen. Och att en statistiskt utvald jury röstar. Jaha, tänkte jag och satte igång att rösta på tre av 13 utvalda låtar (kolla vilka 13 HÄR).
Det blev:

1: Le Kid, pga Helena (hon den ljushåriga)! (heja dig Helena!)

Le Kid
Source: Le Kid på flickr.com

2: Miss Li och Lars Winnerbäck, för att mamma gillar den låten.

Lars Winnerbäck & Miss Li
Source: unknown

3: Robyn, för att hon nog är Sveriges coolaste. Älskar hennes Indestructible  från Body Talk.

Robyn
Source: unknown

1 kommentar:

  1. jag tycker du ska rösta på miss Li som nummer 1.
    Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord