söndag 1 januari 2012

2011


2011 har varit... mycket. Omtumlande. Oroligt. Men väldigt förhoppningsfullt.
Här kommer 12 månader, med små små smulor av vad som hände 2011.


Januari
Fredrik, jag och Mose tog bilen till Bredäng och fikade på Konditori Lyran. Vintern var tjock, ovissheten stor. Vi drack Trocadero, tittade på utsikten och hade hela 2011 framför oss.


Februari
Jag jobbade min allra sista dag i butiken koffert på Arlanda, terminal 5. Det kändes så konstigt att sluta, men det var nödvändigt - hade aldrig hunit starta Lovely chaos annars.
Här är min utsikt från butiken, som öppnade kl. 5.00 varje morgon. Väckarklockan brukade ringa 3.40...


Mars
Min nätbutik öppnade! Det var spännande och oerhört kul. Ett helt nytt kapitel i mitt liv.


April
Jag fyllde 30 år och firade både med stor festfrukost och tillsammans med familjen i Småland. Underbart väder och faktiskt inte en enda liten feeling av kris. 30 kändes speciellt, som en gräns att passera...
Jag och två kompisar flög till Dublin och hälsade på en kär vän - en underbar resa!

flying kite
kite
Maj
Vi åkte till Uppsala och flög med drake tillsammans med kusinen.
2011 var vi i Uppsala många gånger, fina dagar, roliga lekar...

midsommarafton

Juni
Vi firade en underbar midsommarafton på Fjäderholmarna, som avslutades med middag på Hermans, med utsikt över Stockholms vatten.
Och jag skrev på butikslokalkontraktet. Lokalen var officiellt min (om än inte färdigbyggd) och jag kunde andas ut.


Juli
Sommaren kändes på riktigt. Vi åkte till västkusten och till Småland och hade härligt lata dagar.

lace
vintageklänning
Augusti
Jag hade på mig fina vintagekläder, var på ett par fina fester och åkte läskiga karuseller på Gröna Lund tillsammans med en vän.
Och just det ja - vi gjorde en impulsresa till Åland. En dagsresa som blev väldigt lyckad.

köket
September
Mose tog en miljon bilder med min kamera och jag blev lite smått förälskad i den här bilden. Inget speciellt egentligen, bara vanliga vanliga vardagen.

Sista skörden
Oktober
Jag gjorde min allra första inköpsresa och hittade en hel massa fina vintageklänningen.
Dessutom skördade jag det allra sista i min odlingslott - som jag samma månad sa upp kontraktet på. Sorgligt, men nödvändigt.


November
Jag drog på mig vinterkängorna och började förbereda julen. Pepparkaksbak, julkalaenderfix och smällkaramellpyssel...
Fredrik och jag firade vår åttaåriga bröllopsdag <3


December
All tid gick åt till att förbereda inför butiksöppnardagen. Och så julen förstås. Julstök och julfirande.
Vi firade in det nya året med stora förhoppningar inför vad som komma skall.
I morgon hämtar jag nyckeln till min butikslokal och ett helt nytt kapitel i mitt liv börjar.
Hoppas att ni hänger med.
Puss

2 kommentarer:

  1. Klart vi hänger med. Jag hoppas att det blir ett fantastiskt 2012 för er alla tre. *kram*

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket fint... Jag instämmer med Magda: klart vi hänger med! Jag önskar dig verkligen världens finaste 2012. Du om någon förtjänar det verkligen! <3

    SvaraRadera

Lämna några små ord