torsdag 5 januari 2012

Grunden

Käranån va kul att ni vill läsa om min butik, för det är ju nästan det enda jag har lust att skriva om :)
Idag började min dag såhär: med kaffe och smörgås med philadelphiaost och paprika. Och grapefrukt.
lovely chaos
Efter det flaxade jag hit och dit, men hittade ändå inte det jag letade efter. Som tillexempel en golvsockel (jag säger golvlist, men tydligen så heter det sockel).
Sen, när jag äntligen landat, grundmålade jag mitt skåp som ska stå nånstans i butiken. Har inte bestämt exakt var, men det löser sig.
En gång i tiden var skåpet träfärgat, sen tror jag att det har varit brunt, eller kanske marinblått. Sen, när jag tog över det någon gång på det härliga 90-talet blev det gammelrosa (jag älskade gammelrosa på den tiden!). Sen, när jag tröttnat på det rosa målade jag över med blått, typ dalablått. Nu ska det bli vitt! Egentligen hade gult varit kul, men jag är trist och tänker långsiktigt.

Och vet ni! Ikväll fick jag mina prisetiketter! Jag har knåpat ihop egna och beställt från ett tryckeri. Och eftersom killen som har tryckeriet är min kompis kom han och levererade dem ända hem till mig (han fick pannkakor för besväret). Ni ska få se hur de blev en annan dag.
Skulle det vara så att ni också behöver något tryckt till ett finfint pris kan ni maila min vän Rickard på info@tryckdigitalt.com.

1 kommentar:

Lämna några små ord