måndag 16 januari 2012

Utmaning!

Yay! Jag fick en utmaning av Moa aka Killmamman.

Här kommer mina helt och hållet ovetenskapliga svar:
1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Det måste alltså har varit januari 2002, om jag inte räknar helt åt skogen. Kära nån, vad gjorde jag då? Hade alldeles nyss blivit tillsammans med min nuvarande make. Jobbade jag på Konsum på Odenplan? Eller i hemtjänsten på Gärdet? Nej, jag minns faktiskt inte. Sån är jag.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Jobbade i butik på Arlanda, men hade sagt upp mig ett par veckor tidigare. Och var i full färd med att planera Lovely chaos. Antagligen frös jag, för det gör jag alltid i januari. Och antagligen var jag fruktansvärt trött på snön.

3. Fem snacks du gillar?
Först tänkte jag - snacks, vad är det?!? Sen kom jag på att det ju måste vara sånt som är gott, sånt man gärna äter för att det är onyttigt. Jo, då kan jag berätta att jag gillar ostbågar, småkakor, all form av smågodis, choklad och nötter.

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Ehhhh....
Typ:
Pippi Långstrump-sången
Bä bä vita lamm
Blinka lilla stjärna
och andra liknande sånger.
Lär mig aldrig hela texter på "vanliga" sånger. Orkar inte.

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär:
Ge bort till nära och kära.
Köpa ett hus.
Ge bort till behövande.
Inte ha panik över alla räkningar som kommer.
Köpa en ny bäddsoffa.

6. Fem dåliga vanor
Jag är hemsk ledsen, men jag kommer inte på en enda. Jag gör hemskt mycket dumt, men dessa dumheter tenderar aldrig att bli vanor. Det uppkommer alltid nya dumheter och då är de väl inga vanor? Kom på en - jag dricker alldeles för mycket kaffe.

7. Fem saker du gillar att göra:
Dricka kaffe.
Krama min son.
Göra kreativa saker.
Kolla på när maken lagar mat.
Jobba (första gången i mitt liv som jag verkligen gillar att jobba.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Blus med axelvaddar.
Hårnät.
Keps.
Korta magtröjor.
Snickarbyxor.

9. Fem favoritleksaker:
Datorn och mobilen. Behöver inget mer.

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Alla som läser - kom igen!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord