tisdag 21 februari 2012

Som i himlen

Jag åker buss till jobbet (det är stort för att vara mig, jag har nämligen bekvämt tagit bilen i princip varje dag sedan Mose föddes, det vill säga i mer än 4,5 år). Bussen åker förbi ett badhus, så inte helt sällan fylls bussen med förskole- och skolbarn som ska åka och lära sig simma.
Idag blev bussen full. Proppfull. Barnen klängde överallt. Och mitt i allt det där satt jag med mina tre väskor. Barnet på min högra sida (ja, för som sagt var hade jag barn på alla sidor) sa 'hej jag heter Heaven, vad heter du?' Och jag höll på att säga 'att det inte riktigt känns som om vi är i himlen just nu'. Men jag sa inget.

För övrigt så kan ni hitta en hel massa nya smycken i butiken just nu. Och fler kommer så småningom.
Här är några, tillverkade av en duktig tjej som heter Annica.


2 kommentarer:

  1. Haha, vad kul det hade varit om du hade sagt det där om himmelen!

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske kändes som i himmelen. En buss full med barn som inte är blyga.
    Vilka fina smycken. Roligt med handgjorda grejer.

    Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord