torsdag 3 januari 2013

2013

2012 var inget bra bloggår. Jag orkade inte, hade ingen energi över. Kände mig ganska utpumpad mest hela tiden. Av olika anledningar. Mest jobbrelaterade.
Men nu är året nytt och jag tänker börja om. Börja om här på bloggen, börja om med en massa annat. Jag tror inte så mycket på nyårslöften, för jag lyckas sällan hålla dem. Men däremot tror jag på nystart. Jag ska rensa ut, skala av och leva av sådant som jag verkligen tycker om och får energi av.

Vi vill egentligen flytta till något större, men eftersom vi helst bor kvar i samma område har vi helt enkelt inte råd. Ett vanligt kedjehus kostar just nu över 4 miljoner och i min värld är de extra rum vi skulle få inte värda så mycket pengar. Ett enormt banklån som vi aldrig kommer att kunna betala tillbaka. Så jag försöker tänka om, tänka nytt med det vi har. Kanske en ny vägg? Nya skåp. Och framförallt ut med saker som vi verkligen inte behöver, saker som någon annan kanske behöver bättre.

Och jag ska försöka fortsätta blogga. För jag tycker om det, älskar att dokumentera, fotografera och kunna titta tillbaka.

Här är årets julkort. Mose har själv arrangerat och tänkt ut hur han ville ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord