lördag 5 januari 2013

Rensa

Under det här nyåret kände jag att jag verkligen behöver en ny start. Jag behöver rensa bort, skala av och förenkla. Jag vill inte ha en massa nytt, vill inte dränka mig själv i nya känslor eller nya saker. Jag behöver se vad jag har och ta bort sådant som jag inte behöver eller som jag inte vill ha. Både i hemmet och i mig själv. Jag tror att det kommer att kännas svårt, iallafall med vissa saker - jag har lätt för att fastna, bli nostalgisk och sentimental. Men jag har lovat mig själv.
Jag är inte helt säker på varför jag känner så här just nu, varför det känns så viktigt. Kanske för att jag har samlat på mig utan att göra mig av med, kanske för att allt har hopat sig till en stor grå massa som jag inte alls mår bra av.
Och för att börja enkelt och konkret tog jag tag i min smyckeslåda. Behövligt!
Före:

Efter:

Och jag som trodde att jag inte hade ett enda hårspänne. Jag hade faktiskt tänkt köpa ett nytt paket.

Efteråt kände jag mig glad och nöjd. Lättad, på något vis. Som om en utrensing i en låda även skalade bort ett grått lager inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord