torsdag 10 januari 2013

Lite jobbigt.


Hej.
I morgon börjar jag ett nytt jobb som bara är några fredagar och jag ändå så är så galet nervös. Som vanligt, alltså. Jag fösöker tänka att jag bara ska vara mig själv och sådär, men så börjar jag tänka att jag inte riktigt vet hur jag är då. Om jag ska prata mycket eller lite. Vem jag ska äta lunch med, om jag ska ta med mig mat eller äta ute. Helt meningslöst att gå runt och vara nervös, men det är så det är. Jag ska spola fram tiden nu, så att jag slipper vara nervös mer.
God natt.

6 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! förstår att det är nervöst... kram matilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är en projektanställning, bara fredagar i jan o febr. Sen får vi se.

      Radera
  2. Åh, förstår precis hur du känner! Själv har jag just nu en praktikplats på gång och har träffat min ev blivande handledare idag. Det kändes bra, men jag är ändå lite nervös... särskilt eftersom jag har varit arbetslös ett tag.

    Det där du skriver om att du inte riktigt vet hur du är när du är dig själv är väldigt intressant och tänkvärt tycker jag. Det är ju faktiskt inte helt självklart (hehe!) att veta det, åtminstone inte när man befinner sig i en grupp. Då är det så lätt att fastna i en roll och uppfylla vissa förväntningar som hör till den. Jag har t ex alltid varit en ganska tystlåten och tillbakadragen person i en grupp (delvis på grund av min personlighet förstås), men när jag började plugga för några år sedan så "bröt" jag med den rollen. Det var ett aktivt beslut, jag kände att jag inte ville vara den personen längre. Eftersom ingen i det nya sammanhanget kände mig och hade några förutfattade meningar om mig, var det ett perfekt läge att bli "någon annan" - den jag innerst inne ville vara. Det var ovant i början, men blev snart helt naturligt. En häftig upplevelse och erfarenhet, att både se sig själv och bli sedd av andra på ett nytt sätt! Vi människor är verkligen så mycket mer än vad vi tror! : )

    I alla fall, en stor lyckospark till dig! Oavsett om du är "dig själv" eller inte. ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla bra gjort! Det krävs väldans mycket mod för att göra en sån grej! <3 Tack för inspirationen!

      Radera
  3. KRAM! Förstår känslan men är helt säker på att det kommer att gå strålande! Hoppas att det är bättre med Mose också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Och Mose mår bra trots gipsad arm :)

      Radera

Lämna några små ord