fredag 11 januari 2013

Hobby



Nu har jag tre jobb. Och ett företag. Och ändå lyckas jag inte tjäna särskilt mycket pengar. Jag är nog inte gjord för att vara rik (intalar jag mig). Troligen skulle pengarna samlas på hög om jag hade mycket av dem. Det är inte det att jag inte gillar att shoppa - för det gör jag verkligen. Men jag hamnar alltid i en känsla av att det mesta är onödigt att köpa. Jag kan sällan se vitsen med att köpa något som jag redan har eller som jag kan göra själv.
Däremot drömmer jag om en egen stuga och om höns och om mer tid. För tid gillar jag. Tid att göra ingenting. Och tid till att dricka kaffe. För det är en av mina favorithobbies.
Så min lön måste räcka till kaffe. Sen är jag rätt nöjd.

1 kommentar:

  1. Mmm, underbar hobby indeed! : ) Blir glad av det du skriver för jag har precis samma inställning till tid och pengar som du. Tid är viktigast, tid och frihet! Pengar innebär förvisso också frihet/valmöjligheter men inte när man måste sälja nästan all sin tid för att få dem...

    SvaraRadera

Lämna några små ord