fredag 25 januari 2013

Nu

Nu har jag fyra jobb och jag skulle nästan behöva anställa någon på heltid som planerar min tid åt mig. Jag jobbar en dag där och en dag här och nästa någon annanstans (och nästa vecka ska jag på ännu en jobbintervju, håll tummarna för mig). Men kanske passar det mig just nu, att inte vara stilla på ett enda ställe. Jag kan ju iallfall inte komma och klaga på att mitt liv gör mig rastlös.
Om kvällarna är jag trött, tittar mest på film och ignorerar den fulla tvättkorgen.

Mose och jag räknar ner dagarna till vår Londonresa. Nu är det bara sex dagar kvar tills vi sitter på flyget. Och jag som aldrig har varit i London! Det blir fint och jag längtar. Vi ska fira Fredriks pappas födelsedag där, gå på finrestaurang och bo på flott hotell och jag har spratat lite pengar från förra lönen så att jag ska kunna köpa mig något fint.

Igår var vi på information på skolan där Mose ska gå. Kan ni fatta att han börjar skolan i höst!? Nä, inte jag heller. Det kändes läskigt att gå in genom skoldörrarna, som att dras tillbaka i tiden och minnas de egna första skolåren. Doften, ljuden, bänkarna, teckningar på väggarna.
En helt ny tid för honom och jag hoppas att den blir bra, att den helt kommer att sakna ångest, prestationskrav, oro och mobbing.

När våren kommer ska jag göra om. Kasta ut, skala av, som jag ju redan har sagt och lovat. Jag orkar inte tänka mer på att jag vill flytta till större. Det får vara så länge och under tiden ska jag fixa.
Ha en fin helg. (bilder från pinterest, lite här och var)
A home in Sweden.
Photo by Lina Östling for Hus & Hem.
A home in Finland.
Photo from Kotivinkki.
Pinned Image

Pinned Image
Pinned Image

7 kommentarer:

  1. Visst är det stort att fylla 6 år (om ett tag) och börja skolan i höst! Också för oss föräldrar :)

    Läser ju alla dina inlägg och tänker att det var längesen vi pratade. Låter mycket med fyra jobb - hoppas du hittar balansen.

    London. Mmm... Fint att du äntligen ska dit och att Mose ska med! Drick afternoon tea i orangeriet i Kensington Gardens, gå en sväng på marknaden på Portobello Road och titta in på Fortnum & Mason (det senare missade jag har jag förstått i efterhand).

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack för dina tips min vän. Vi drack te på Fortnum & Mason. Hann inte riktigt allt som jag hade velat, men vi hade det mysigt ändå.

      Radera
  2. Men wow, London alltså! Jag tycker att du ska ta dig till Brick lane och kolla runt i alla små vintagebutiker där :)

    SvaraRadera
  3. Emeli.
    Håller tummarna för dig på tisdag. Det är mycket att ha fyra jobb.
    Trälådan på vita bordet är likadan som den jag har här hemma.
    Peter jobbar.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Jamen anställ mig, jag har inget jobb alls! Du får väl dela med dig lite. ; ) Skämt åsido, jag håller tummarna inför din intervju. Och hoppas att ni alla får det fint i London!

    SvaraRadera
  5. Ni borde vara i London nu va. Hoppas att ni har det riktigt riktigt bra. Blir så sugen på att resa :). Men får väl plocka fram en gammal oplockad gås att brottas med i stället.(bildligt talat)Många kramar!!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder. Köket är helt underbart

    SvaraRadera

Lämna några små ord