tisdag 15 mars 2011

Om morgonen

Först frukost såklart. Hemmagjord müsli. Egentligen är det skit att börja göra sin egen müsli för efter att man har smakat på den kan man aldrig någonsin mer äta fabrikstillverkad müsli eller flingor. Så nu får jag minsann stå här och röra mina müsliingredienser varje vecka.
Sen blir det färd till dagis. Sällan tillsammans med en munter pojke. Däremot väldigt ofta tillsammans med en morgonsur och ovillig pojke.
Och sen jobb. Där, det vill säga hemma eftersom jag jobbar hemma, har jag tulpaner.
Nästan jämt måste jag dammsuga innan jag börjar jobba och idag hände något konstigt. Mitt i dammsugandet kände jag doften av äppelpaj. Först trodde jag att doften kom från grannen. Men sen förstod jag att det var luften från dammsugaren som luktade äppelpaj. Så nu undrar jag lite vad det kan vara som ligger i den där dammsugarpåsen. Äppelpaj är det då rakt inte, för det har vi inte ätit på väldigt länge. Kan ruttnande damm lukta så gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord