fredag 1 juli 2011

Garnpackningen

Jag packar inför 50 mil i bil. Och det viktigaste har jag fått med mig (se bilder!). För som sagt, jag blir fasligt rastlös i bilar, så jag måste ha något att pyssla med. Dessutom har jag satt tusentals låtar på offline på spotify (en väldigt fiifig spotify-funktion!), laddat hem en hel massa radioprogram från SR och bunkrat upp med flera hekto godis. Så nu ska väl även jag klara av en bilresa.
yarn
yarn bag
Jag tänkte att det får bli ett par virkade grytlappar. Inte så revolutionärt kanske, men jag orkar inte riktigt med något mer avancerat. Måste liksom kunna titta upp då och då så att jag inte blir åksjuk. Dessutom behöver vi faktiskt nya grytlappar!
Väskan sydde jag för hundra år sedan, av samma tyg som Moses alldeles för stora solhatt (som syns i förra inlägget). Tror att tyget har varit en gammal gardin. Väskan är välanvänd och trasig, men fortfarande väldigt praktisk att ha garn och virknålar i.

Förresten - det går ypperligt bra att beställa från lovelychaos.se även när jag är borta. Däremot kommer jag inte att kunna skicka iväg beställningarna förrän den 10/7.
Jag kommer att lägga upp några nya plagg under dagarna som kommer (nä, jag kan inte lämna datorn hemma...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord