söndag 17 juli 2011

Min farmor fyller 75 år

Idag har vi firat min farmor, hipp hipp hurra! Det är väldigt trevligt att ha en så fin farmor ska ni veta.
Och jag tänker att det måste kännas fint för henne att ha en så stor familj, inklusive barn, barnbarn och en hel massa barnbarnsbarn. De sistnämnda har verkligen blivit många, nästan som ett eget fotbollslag. Jag tänker att jag gärna vill att min familj ska bli sådär stor någon gång i framtiden.

Det här är farmor och farfars sommarstuga. Här hade vi superkul tillsammans med kusinerna när vi var små (kusiner: ååå va' kul att träffa er, vågar inte ha med er på bild här ifall ni skulle misstycka:).
Mose tog bilden på sina föräldrar.

Mose spenderade väldigt mycket tid i indiantältet. Där kunde man tydligen både äta tårta och leka kurragömma. Kolla in byxknäna! Så ser alla hans byxor ut nu för tiden. Fattar inte hur han lyckas!

Jag hade på mig en rosa klänning, inköpt förra sommaren.

Min bror Lukas och gullungen Alvar.

Barnen metade med vasstrån. Tyvärr fick de ingen fångst, kanske berodde det på regnet, kanske på metspöna.

Tre kusiner. Killarna försökte bestämma över Elsa, men det gick minsann inte. Heja Elsa!

Gulligaste! Om jag hade en sån' här skulle jag vara lyckligast i hela vida världen.

Vi drack kaffe ur väldigt tjusiga kaffekoppar.

Och vi njöt av blåbärssris och finaste utsikten.

Mose och Magda hittade en hel massa hallon.

Två styck killar fullproppade med hemgjord ostkaka. Med hemgjord hjortronsylt. Gjord på hjortron som farfar plockat. Kan väl antagligen inte bli bättre.

Min farmor och farfar. Väldigt fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord