måndag 18 juli 2011

Skogspromenad

rhubarb
Efter en hel massa regn sprack molnen upp och solen visade sig. Men vi skaffade oss ett fint paraply utifallatt... (resten blev paj)
back currant
Mose och jag diskuterade om röda eller svarta vinbär är godast. Det beror på, sa jag. Beror på om man ska göra sylt eller saft eller äta dem som de är.

På eftermiddagen tog vi en skogspromenad och trots att det bara är mitten av juli hittade vi en hel del kantareller.


På hemvägen kunde vi inte motstå hallonen. Godare hallon få man leta efter. Om jag hinner en annan dag ska jag nog ge mig ut och plocka ett gäng.

Jag och Min lilla Ponny.

Min mamma och Mose äter hallon. När de väl hade börjat var det svårt att få dem därifrån.

Jag tror att vi låter sommaren få stanna för evigt.

2 kommentarer:

  1. Älskar din ponnytröja!

    Jag har plockat smultron, som vi hade till ostkakan.Lite hallon har det också blivit.

    Ja, vi är visst i Småland båda två :)

    SvaraRadera

Lämna några små ord