tisdag 4 oktober 2011

Mina vänner

Alexmo inspirerade mig till att göra ett mina-vänner-inlägg. För ni kommer väl ihåg Mina Vänner-böckerna?! Jag tog lååång tid på mig att skriva när det begav sig. Jag funderade och tänkte. Ville att det skulle bli rätt, fyndigt och smart. Hahaha.
Namn: Emeli
Smeknamn: Mamma, men det är kanske inget smeknamn?
Ålder: 30. Hu.
Bor: i Sollentuna. Här har jag bott i åtta år!
Sjärntecken: oxe.
Syskon: tre bröder.
Hårfärg: skandinaviskt blond, typ. Håret blir väldigt ljust på sommaren, lite mer råttfärgat på vintern.
Ögonfärg: blå-grön-grå eller något i den stilen.
Äter helst: kakor och kaffe. Annars älskar jag chevréost med honung och valnötter. Mums.
Favoritfärg: de flesta. Jag gillar färg, mycket färg. Däremot har jag lite svårt för aprikos.
Bästis: oj, det måste väl vara min man. Han känner mig bäst.
Bästa ämne i skolan: jag gillade svenska och idrott (eller gympa, som vi sa). Man gillade väl de ämnen som man var bra på antar jag.
Bästa film: nej, hjälp, så svårt. Gillar Tim Burtons filmer väldigt mycket. Och massor av andra. Men jag har svårt för filmer som försöker vara svåra.
Film jag aldrig vill se igen: jag har väldigt svårt för riktigt otäcka skräckisar. Jag gillar till emeplel inte Omen och sådana filmer. Får väldigt hemska mardrömmar.
Fritidsintressen: kolla på film, läsa, promenera (ja, jag älskar att promenera), fika med familjen. Små fina ögonblick i vardagen.
Vill jag bli: ekonomiskt obereoende. Haha.
Drömresmål: Tokyo. Verkar spännande och häftigt.
Detta visste ni inte om mig: jag blir väldigt besviken om saker inte blir som jag hade tänkt mig. VÄLDIGT besviken. Ingen bra egenskap.
Är jag hemligt kär i: ingen. Jag är ganska bra på att tala om ifall jag gillar eller beundrar någon. Och det finns många!
Blir jag lycklig av: små hälsningar på papperslappar. Händer inte så ofta att jag får sådana längre. Min mamma var (är) jättebra på att skriva små fina hälsningar.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa :) Gillar också Tim Burtons filmer massor!

    Tusen tack för den fina namnmobilen, den kom idag, verkligen superfin!

    SvaraRadera
  2. Sov gott Emeli. Hoppas du haft en fin kväll. Det har jag haft. Vi ses om två veckor. Kram.

    SvaraRadera

Lämna några små ord