tisdag 25 oktober 2011

Jo, det blir nog bra ska ni se

koppar
kaffekoppar
Idag syr jag bokstäver och njuter av mina nya kaffekoppar som jag fick av fina vänner i fredags.
Kopparna känns exotiska och väldigt svenska, på samma gång. Som insdiskt te och sju sorters småländska kakor ungefär. Kom hit och drick lite kaffe med mig, vetja!
Den här veckan känns bra. Lugn på något vis. Under kontroll.
Och dessutom grät inte Mose under förskolelämningen idag på morgonen. Det var inga glädjeskutt, men en kompis kom fram och sa "Mose, vill du ha en av mina bilar? Vilken färg vill du ha?" Och Mose tog den röda och satte sig bland fantasimotorvägar och körde iväg. Fina kompisar är bra att ha även när man är fyra.
Tisdagskram.

1 kommentar:

  1. Åh vad fint det lät, alltihop. Fina kaffekoppar och fina förskolekompisar. Det är sådant som värmer.

    (Och jag vill dricka kaffe med dig!)

    SvaraRadera

Lämna några små ord