onsdag 26 oktober 2011

Godmorgon

idag
En helt vanlig onsdag och inte så mycket att säga.
Jag längtar till butiksöppnardagen, är fasligt trött på att jobba hemifrån.
Jag älskar att vara min egen chef, bestämma själv, göra mina egna misstag, rätta till dem och gå vidare.
Det är väldigt svårt att bli rik på att vara småföretagare, jag tjänar mindre än de flesta anställda. Men shit va' det är värt det! För mig.
Under gårdagens kvällspromenad (jag promenerar så ofta jag hinner och kan) tänkte jag på det där med pengar, att jag hela tiden känner att jag har för lite.
Men sen tänkte jag på vad det är jag behöver köpa för pengarna som jag inte har. Varför vill jag ha mer pengar?
Jag kom fram till att jag inte behöver köpa någonting (förutom ett frisörbesök), att jag har så att det räcker.
Jag vill ha mer pengar för att andra har det.
För att jag återigen jämför mig med de som har mer.
Jämfört med majoriteten av världens befolkning är jag rik.

3 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad över när folk faktiskt lyckas med det där att arbeta hemifrån. Jag skulle gärna göra det, och att starta eget är en liten dröm (dock saknas en vettig affärsidé).

    SvaraRadera
  2. Emeli / lovely chaos26 oktober 2011 kl. 14:16

    Svar.
    Jos: man kan börja med en liten skruttig affärsidé. För när man väl har börjat är det lättare att fortsätta. En liten grej föder kreativa tankar och idéer för större grejer och så vidare :)
    Sen behöver ju inte alla ha egna företag :) Huvudsaken är att man gör SIN grej, att man liksom inte lever efter andras förväntningar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är helt sant! Jag gillar nog mest den där tanken att bygga något från grunden, se idé bli verklighet och hela den biten. Som du skriver, att göra sin egen grej.

    SvaraRadera

Lämna några små ord