måndag 19 maj 2014

Äntligen sommar!

maskros, röd klänning 1

Som vi har längtat efter sommarvärme! Och i helgen kom den. Vi har haft fina dagar. Jag har planterat en massa blommor i trädgården, vi har varit på loppis (Mose köpte en hel hink full med oanvända gatkritor och jag köpte en illgul Rosti-skål), klappat hästar och grisar och bjudit vänner på indisk gryta och rabarberpaj.
På söndagseftermiddagen gick solen i moln, men vi köpte ändå ett gäng glassar och satte oss i gräset vid vattnet.
edsbergs slott

image
<3 Mina bästa personer.

glasunderlägg 006

Jag testade även att göra glasunderlägg med träbitar, tyg och Mod Podge (typ decoupage-lim). Tänker att det kan vara fint att ha på bordet i trädgården när vi dricker saft.
glasunderlägg, lemonade

Idag på morgonen var jag galet trött och det var fruktansvärt svårt att komma ur sängen. Dessutom är det något som har hänt med varmvattnet (och internet) i vår bostadsrättsförening = ISKALL morgondusch. Gaaahhhh! Inte så bra start på måndagen.
Kram /e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord