onsdag 14 maj 2014

Ekologisk body scrub

kaffesump scrub

God morgon!
Det kommer att bli en bra onsdag idag, eller hur!?

För några veckor sedan köpte jag en liten present till en kompis på Bodyshop och fick med ett litet prov på ett body scrub. Huden blev alldeles len och det kändes bra och skönt att skrubba på den bleka vinterhuden. Eftersom jag bara hade fått ett pyttelitet prov tog det slut ganska fort och jag kom på att jag nog kunde fixa mitt eget helt ekologiska body scrub.
Och jag lovar - det funkar precis lika bra!
Du behöver:
Kaffesump
Ekologisk kokosolja
Lite flytande honung. Eller fast honung som micras några sekunder.

Blanda allt till en konsistens som känns bra. Kokosolja kan ju både vara fast och flytande beroende på hur varmt du har hemma, så om skrubben blir lite för tjock efter ett tag kan man micra den några sekunder före användning.
Skrubba huden försiktigt (jag använder en fluffig tvättboll, men det går lika bra med händerna) och skölj med ljummet vatten. Tvätta inte med tvål efteråt, utan låt oljan gå in i huden ordentligt.

Koffeinet i kaffesump sägs vara bra mot celluliter.
Kokosoljan gör huden alldeles len och mjuk och återfuktar på ett bra sätt. Jag brukar även smörja in ansiktet med kokosolja.
Honung är bakteriedödande och verkar lugnande på huden. Dessutom innehåller honung antioxidanter, vitaminer och mineraler.
Bra va?!

Kram /e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord