lördag 31 maj 2014

Grönt, kakor och stora drakar

grön smoothie med spenat

Min kollega gör en och samma smoothie varje morgon. Hon har nästan blivit lite beroende av den, säger hon. Så jag tänkte att jag måste ju också testa.
Till två stora glas behöver du:
ca 2,5 dl vatten (lite beroende på hur tjock du vill att den ska vara)
3 nävar färsk spenat
1 kiwi
1 banan
eventuellt lite färsk ingefära
Mixa allt, häll upp i glas och drick.

Gott blev det, men nästa gång kommer jag nog att ha i frysta bär istället för kiwi. Kiwin kliade nämligen lite i halsen... Och jag gillar när smoothies är riktigt kalla.
Efter nyttigheterna bakade jag kolasnittar till det stora försäljnings- och fikabordet på Moses skolfest. Jag hade tänkt köpa tillbaka dem (älskar kolasnittar!), men glömde helt bort mitt bland tipspromenader, popcorn och iskall majblåst. Så jag får väl baka nya.

kolakaka

Torsdag till fredag gjorde vi en utflykt till svärmors sommarställe. Bäst var djuren, sämst regnet som inte ville sluta falla. Mose klappade hästarna, som blev till drakar i hans värld.
Lola var ensam hemma hela natten och när vi kom hem var hon stressad och lite orolig, men lugnade ganska snart ner sig. Det är det svåraste med djur - att behöva lämna dem ensamma ibland och att inte hitta någon som vill eller kan vara djurvakt.

image

Kramar
Emeli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord