tisdag 13 maj 2014

Färga textil... rosa

färga textil

Vita jeans är somrigt, fräscht och fint... men jag trivs inte i dem. Jag känner mig inte bekväm och går mest runt och oroar mig för att de ska bli smutsiga. Inte för att just smuts brukar störa mig så mycket, men smuts på vitt - inte så snyggt.
För massor av år sedan köpte jag ett par vita Miss Sixty-jeans, som jag säkert inte har använt mer än tre-fyra gånger. Senaste gången var HÄR, det vill säga för nästan tre år sedan.
Så för att göra jeansen lite roligare färgade jag dem rosa, med den här färgen från Nitor. Jag blev väldigt nöjd med nyansen och kommer med all säkerhet att använda dem mycket oftare än förut.
converse rosa DIY

Jag passade även på att färga om mina superblekta Converse. Först tvättade jag dem så gott det gick. Jag fick tyvärr inte bort alla fläckar, men det gör inte så mycket. Sen lade jag dem i en tvättpåse och lät dem färgas tillsammans med jeansen.
Så här såg de ut före färgningen:
converse bleka

Textilfärgen är säkert inte så miljövänlig, men det känns ändå bra och kul att kunna använda sina kläder länge.
Till ett par jeans och ett par Converse använde jag ett paket färg och ett paket textilfärgsalt.
rosa jeans

Om jag gillar rosa? Japp! : ) Bästa färgen.
rosa jeans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord