tisdag 27 september 2011

Igår...

... hittade jag en påse kantareller i frysen. Från förra hösten. Det är grejer det! En fin överraskning sådär på måndageftermiddagen. Och ett litet men ack så litet bevis på att vi städar frysen för sällan.
kantarellpaj
Jag gjorde en paj med svamp i och medan ugnen tog hand om den satt jag och virkade och tänkte på fina saker och endel jobbiga saker. Fast de jobbiga sakerna var inte jobbigare än att jag borde ta hand om mina växter lite bättre. De glöms lätt bort.
Elefantöronen (jag kallar dem så, heter de så?) kommer från Tradera. Japp, det är sant, man kan köpa ungefär allt på tradera. Jag budade hem en liten liten stickling till min mamma. Den kom i ett litet vadderat kuvert, invirad i blött papper med en plastpåse runtom. Den där sticklingen växte och förökade sig och kommer nog så småningom ta över världen som det verkar. Ja, ni ser ju...
Kanske en ny business - att sälja sticklingar på tradera?! Ni kan få den affärsidén av mig.
köksfönster
Längst ner i hörnet på köksbilden kan man se att jag går omkring med foppatofflor inomhus. Fulaste skorna som någonsin designats. Skämsskor.

2 kommentarer:

  1. vilken mysig hösteftermiddag det lät som.

    sv. jag blev så lycklig när jag hittade den termosen, på pingstkyrkans loppis.

    SvaraRadera
  2. Fint med elefantöron eller vad de nu kan tänkas heta. Fina stolar också! Är det de som ersatt de gamla?

    Ja, foppatofflor har jag ännu inte haft på min fot och jag har fortfarande lite svårt med barnens som de fått av farmor ;)

    SvaraRadera

Lämna några små ord