tisdag 12 april 2011

I Dublin

Nu är jag hemma igen, efter en underbar weekend i Dublin. Jag och finaste vännerna Hanna och Magdalena har nämligen varit och hälsat på den här tjusiga damen. Till Dublin flyttade hon för sisådär fem år sedan, men inte förrän nu lyckades vi komma iväg och hälsa på henne.
Malika in Dublin
Hjälp vilken underbar resa det blev! Världens bästa semester tycker jag. Dublin är en förtjusande stad och det blir ju inte sämre när man åker med vänner som man delat en hel massa barndomslekar och tonårsproblem med. Det finns liksom en miljon saker att prata om, att minnas och inte minst skratta åt.
Dalkey
Första dagen åkte vi till Dalkey, som påminner lite om ett medelhavsområde. Blommorna doftade kokos, solen värmde och vet ni vad - vi såg två delfiner och en säl!
Jag, Hanna och Malika.
Träden blommade för fullt.
Glendalough
Andra dagen tog vi bilen till Glendalough som ligger i Wicklow Mountains National Park (där delar av filmen P.s. I love you spelades in :)
Fantastiskt vackert med en intressant historia, som jag inte riktigt klarar av att få ner här. Men den handlar bland annat om vikingar och munkar som inte riktigt kom överrens.
Jag.
Hanna och jag.
Wicklow Mountains National Park
På hemvägen tog vi en liten omväg för att se mer av Wicklow Mountains National Park. Underbart! Men vägarna var supersmala och väldigt guppiga... Och vi körde lite vilse... På kvällen gick vi till en pub som sig bör när man besöker Irland. Det är ju liksom där alla hänger.
finaste Hanna
Fina Hanna.
Tredje dagen strosade vi runt i Dublin, shoppade bra saker (ni får se vad jag hittade en annan dag) och njöt av solen i en park.
finaste Magdalena
Fina Magdalena.
Emeli
Och jag.
Så, nu har ni fått se några av mina hundratals Dublinbilder.
Ett tips: åk dit vetja! Dublin överträffade alla mina förväntningar. Kram kram

Me and my friends in Dublin. A lovely town! We visited Dalkey and Glendalough, did some shopping, went to a pub and had lots of fun.

6 kommentarer:

  1. Vad fina bilderna blev!! Tack så mycket mina vänner för en supertrevlig helg, så kul o träffa er allihop o spendera lite kvalitetstid. Ser fram emot 2013 ;)

    SvaraRadera
  2. vad mysigt! dublin är ett resmål högt upp på min lista! :)

    SvaraRadera
  3. Emeli /Lovely chaos13 april 2011 kl. 10:43

    Sv. Malika
    Ja, visst hade vi det mysigt! Jag skickar bilder på en skiva. Tror att det blir enklast så.

    SvaraRadera
  4. Emeli / Lovely chaos13 april 2011 kl. 10:44

    Sv. Killmamman
    Ja, åk dit! Supermysigt!

    SvaraRadera
  5. Längtar redan tillbaka. Men det var otroligt mysigt att komma hem. Mika sjöng "ja må hon leva" när han mötte mig i ytterdörren!!

    SvaraRadera
  6. Men sidär va kul! Träffade Malikas syster häromdagen. Kul å få se lite bilder! =)

    SvaraRadera

Lämna några små ord