onsdag 13 april 2011

Vad jag köpte i Dublin 1 / till familjen

Klart att man måste köpa något till familjen när man är iväg! Mose fick en liten gul och brun nyckelringsapa. Inte alls särskilt Irländskt, men ändå ett minne från Irland. Han blev överlycklig och gick runt och oroade sig över vad han skulle säga till de andra dagisbarnen ifall de ville ha hans apa.
Fredrik fick godis. Nä, inte särskilt kul kanske, men godis går allltid hem. Sen måste jag väl erkänna att jag gillade burken. Funderar på vad vi kan ha i den när godiset är slut.
Idag ska jag åka och kolla på en butikslokal här i närheten. Känns lite nervöst. Egentligen ligger den inte särskilt bra, men jag håller tummarna för att den är billig. Allra sämst med Stockholm är definitivt att lägenheter, hus och lokaler kostar maaaaassor. De som sätter priser för butikslokaler tänker inte ett endaste dugg på småföretagare. Det märks väldigt tydligt om man vill shoppa på Drottninggatan inne i stan - där finns numera nämligen bara h&m.

Things I bought in Dublin 1 - to my family.
A little monkey to Mose. He loved it! Candy to Fredrik. (I love the little box :)

1 kommentar:

  1. vilken fin nyckelring, och godis går väl alltid hem? :) hoppas du hittar någon bra lokal. håller med dig, det är bara h&m och 7eleven vart man vänder sig inne i stan nu tycker jag...

    SvaraRadera

Lämna några små ord