fredag 15 april 2011

Vad jag köpte i Dublin 3 / en stor polkagris

red and white cardigan
polkagrisrandig kofta med krås
Polkagriskofta med krås. Det låter ju inte helt rätt och inne och okej, men jag älskar den. Man känner sig lite som en glad clown och det är väl aldrig fel, eller?
Såhär såg jag ut när vi (koffert-gänget) gick till Berns, åt middag och såg Ljust & Fräscht. Jag skrattade ungefär hela tiden, för den var faktiskt riktigt kul. Jag befinner mig tusentals mil från det perfekta hemmet, den öppna planlösningen, det fräscha köket och nykaklade badrummet. Och det stör mig faktiskt inte alls. Men ibland dras jag med. Ibland, när folk går på husvisningar, renoverar och pratar om drömtapeten. Då dras jag med och tänker att jag också vill bo i nybyggt med enorma fönster och vitt överallt. Men sen kommer jag på mig själv och inser att det där är ju inte jag.
Idag är Mose och jag lediga. Vi ska åka till en tygaffär och välja ut ett nytt tyg till hans kudde. Han har nämligen en kudde och en nalle som hänger med överallt, två följeslagare som börjar bli en aningens slitna. Som resten av vårt hem. Tjohej.
Ha en fin fredag allihop! xxo Emeli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord