tisdag 5 april 2011

Min San Francisco-kjol

vintage skirt from San Francisco
 Jag köpte den här kjolen i San Francisco. Loppisfynd. För tio år sedan myllrade staden av underbara små second hand-butiker. Kanske finns de fortfarande? Den här kjolen var lång, gick ända ner till fötterna. Jag kan ha lite svårt för långkjolar, vet aldrig riktigt när jag ska ha på mig dem. Så jag klippte av. Gummibandet i midjan har verkliget sett sina bästa dar och länge drog jag ihop kjolens midja med små säkerhetsnålar. Av ren lathet. Men idag fick jag ett ryck. Jag sydde helt enkelt små veck runt hela resårbandet och vips så passade den perfekt.
vintagekjol från San Francisco
min fina symaskin
sewing machine

I bought this vintage skirt in San Francisco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord