tisdag 10 maj 2011

Dagens hard core gardening

Egentligen gillar jag lummigt, att trädgården liksom blir inbäddad. Så att den blir som en koja ungefär. Men jag är ganska ensam om att ha den åsikten i grannskapet, så varje år tar jag fram stegen och gigantsaxen (kommer inte på vad det heter) och snaggar våra två buskar/träd.
a part of my garden
Tada! Högen med avklippta grenar. Kanske såg det lite lustigt ut alltsammans - jag på hög stege, iklädd alldeles för kort jeanskjol och träskor (orkade inte byta om), medan min snälla granne (80+) håller i stegen.
my not so tall tree
Inte så snyggt, men definitivt kortare.
me and my lovely gardening gloves
Moi.
Emeli
a lost flower
När jag skulle samla ihop alla grenar hittade jag små violer/panséer i gräset utanför staketet. För längesen, kanske 2-3 år sedan, kastade jag ut gammal jord precis där. Jord från en kruka med döda panséer. De var tydligen inte alls döda! Känns fint.
 flower

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord