tisdag 3 maj 2011

Födelsedagspresent 4 / tolv tallrikar

tallrik från Rörstrand
Jo, jag tycker nog också att det blir lite väl mycket födelsedagspresenter här, men jag kan inte hjälpa det. Jag fick ju så mycket fina saker som jag bara måste visa. Som de här tallrikarna till exempel, som jag fick av farmor och farfar. Från Rörstrand med små fina blommor på. Jag älskar att det bara är mönstret i mitten som är färglagt. Påminner lite om gamla fotografier, där man färglade vissa detaljer för hand efter att bilderna framkallats.
raspberry and rhubarb marmalade
 Dessutom har jag hittat en ny favoritmarmelad: rabarber och hallon. Mmmmm....
plate from Rörstrand
Idag är det mörkt ute. Mörkare än det var i vintras, för då lyste ju åtminstone snön upp en aning. Nä, idag är det grått och regnigt och inte alls särskilt gemytligt. Jag tänder ljus och tror att det är höst.

Födelsedagspresent 1
Födelsedagspresent 2
Födelsedagspresent 3

My grandmother and grandfather bought me 12 plates from Rörstrand. I just love them!
I found a new marmalade: rhubarb and raspberry - yum!

2 kommentarer:

  1. Åh, vart har du fått tag på den där marmeladen? Det lät ju fantastiskt gott!

    Svar: Nejmen är det sant? Vilket roligt sammanträffande. Men visst är det en serie som gjord för att amma till?

    SvaraRadera
  2. Emeli / lovely chaos3 maj 2011 kl. 14:26

    coop :)

    SvaraRadera

Lämna några små ord