torsdag 26 maj 2011

Morgonkaffet utan utsikt

morning coffee
Vi tog ledigt idag, Mose och jag. Bara sådär.
Jag jobbar en liten stund nu på morgonen medan Mose cyklar fram och tillbaka framför huset. "Mamma jag har såååå starka ben! Kolla bara!"
Idag är det minsann lite sommar och det är bra för ikväll väntar dagispicknick med sommarvisor, filtar och barnspring.
Jag tog morgonkaffet på utetrappan med ingen särskilt utsikt alls (därav drömmen av havsutsikt, se förra inlägget). Mose passade på att låna kameran. Han tog 50 bilder på ungefär ingenting, men jag lyckades faktiskt fastna på två.
photo taken by Mose
Man skulle kunna fundera på varför snöskottarspaden står framme på första bilden, men jag kan förklara. Kattskrället tyckte att hennes fågelbyte skulle ligga på golvet i vardagsrummet. Men det tyckte inte jag, så jag skyfflade liksom upp den med snöskottarspaden. Och så var det med den saken.

Morning coffee. Photos taken by my Mose.

1 kommentar:

  1. Det ser så mysigt ut att jag nästan smäller av. Jag får nostalgikänslor, barndomssommarfrukostar i solen, åh.

    SvaraRadera

Lämna några små ord