tisdag 17 maj 2011

Nytt liv

strawberry flowers
Nu händer det saker på odlingslotten. Och jag längtar dit varenda sekund. Den har blivit lite som en drog.
Ogräset har börjat komma upp. Men även några av frösorterna har grott och jordgubbsblommorna blommar.
rhubarb
I gårkväll skördade jag rabarber som ska bli rabarberpaj i kväll.
onions
Löken visar sig. Alldeles ljusgrön.
sugar peas
Sockerärtorna har också börjat komma upp.
radish
Och rädisorna. Jag älskar rädisor. Men man måste vara snabb att skörda, för gamla räsidor är ingen hit.
Emeli
Jag njuter trots att knotten har vaknat till liv.
Det här måste vara bästa tiden. Maj. Jag kommer på mig själv med att tänka på vintern och får ångest. Dumheter att tänka på vintern nu.
Hej maj, kanske kan du tänka dig att stanna lite längre i år?!

Spending time in the garden is my favourite thing to do right now.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilket fantastiskt trädgårdsland! Min smultronplanta dog.... Och det var det enda jag planterade i år. Kör på nästa vår i stället! Haha :)

    SvaraRadera
  2. Du har inte varit lat, Emeli. Hoppas vi får smaka, när vi hälsar på. Kram.

    SvaraRadera
  3. Emeli / lovely chaos18 maj 2011 kl. 17:00

    Sv. Rebecka:
    Då kommer jag och kollar in nya trädgården <3

    SvaraRadera
  4. Emeli / lovely chaos18 maj 2011 kl. 17:01

    Sv. Rossi:
    Ehhh det beror ju på vad man menar med lat. Jag åker hellre till odlingslotten än dammsuger... :)

    SvaraRadera

Lämna några små ord