onsdag 4 maj 2011

Födelsedagspresent 5 / böcker

birthday books
 Jag fick så fina böcker. Alla så olika, men ändå väldigt mycket jag.
chocolate!
500 chokladfrestelser kan väl aldrig vara fel?! Vad sägs om Havrekakor med choklad och ingefära (jag älskar ingefära!)? Eller muffins med apelsin och choklad? Eller mintglass med krossad choklad? Jag döööör...
/pray
Jag hade aldrig hört talas om /be förut, men å så fin den är! Den innehåller 292 böner hämtade från Svenska kyrkans bönewebb. Den är väldigt sann och ärlig. Innehåller sådant som vi tänker på, drömmer om, våndas över, gråter för, är arga på. Min etnologiska hjärnhalva går igång direkt (japp, jag har pluggat etnologi. Och journalistik. Tillsammans.)
lovely notebook
En tjusig anteckningsbok som kan fyllas med otaliga listor. När alla fina födelsedagsgäster gått hem såg jag att den matchade servetterna som jag köpt till kalaset. Så fint så fint!
Slow gardening
Jag totalförälskade mig i den här boken! Om att odla långsamt, att ta sig tid att njuta. Om att trädgård är något man gör, inte något man köper. Jag har känt mig lite stressad av de andra oldlarnas perfekta odlingslotter, deras kamp om att få upp morötterna först av alla, att få de största gurkorna, de rödaste tomaterna. Den här boken är jag på pricken. Jag skaffade min odlingslott för att få lite terapi, lite lugn. Jag vill cykla dit för att må bra. Inget annat.
beautiful vintage
Den här boken är galet vacker. Man kan sitta och titta på varje bild hur länge som helst. Inspireras. I lugn och ro. En väldigt trevlig bok att ha i sin bokhylla!

Födelsedagspresent 1
Födelsedagspresent 2
Födelsedagspresent 3
Födelsedagspresent 4

I got five great books on my birthday. They're totally different but still very much me. Scroll over the pictures and you'll see the titles in English.

2 kommentarer:

  1. Fint här! och så kul du fann din väg till mej, blir så glad! Härlig shop också och vilket vackert namn din son har. Har länge velat ha den där vintageboken, och den långsamma trädgårdsboken lät ju helt underbar också..
    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Emeli / lovely chaos5 maj 2011 kl. 11:16

    Å tack <3

    SvaraRadera

Lämna några små ord