lördag 7 maj 2011

Lördag i maj

Jag tror minsann att vårvärmen har kommit tillbaka! Så idag på förmiddagen passade jag på att cykla bort till odlingslotten. Jag grävde mig svettig och fick ner en hel massa frön i jorden.
strawberry cake
Sen var det dags för ännu mer födelsedagsfirande. Jag har nog aldrig blivit så här firad i hela mitt liv! Men man fyller väl bara 30 en gång i livet antar jag... Vi var nämligen bjudna hem till Fredriks pappa. Där fick vi massor av mat och tårta och jag fick så fina presenter att jag nästan svimmade. Bland annat en underbar ring som har varit Fredriks framors. Ni anar inte hur fin den är!
black party dress
Så här såg jag ut, dagen till ära. Jag hade på mig en svartprickig klänning från Gina Tricot.
dress from Gina Tricot
Spetsskärpet kommer också från Gina Tricot. En himla bra affär tycker jag. Nagellacket är illrosa, eller kanske cerise och kommer från Kicks.
klänning från Gina Tricot
Ärmarna på klänningen är alldeles tunna och lite flygiga. Som prickiga minivingar ungefär. Håret är oborstastat, som vanligt. Men jag anser att det inte är så stor mening att borsta det särskilt noggrant för det blir liksom rufsig igen på nolltid.
Hoppas att ni  också har en fin lördagkväll. Kram kram.

Fredrik's dad invited us to dinner. I got the most lovely birthday gifts you can imagine! I wore a black dress and a lace belt, both from Gina Tricot. Pink nailpolish from Kicks. I hope you'll have a lovely Saturday night. xo Emeli

4 kommentarer:

  1. Åh, att ha en odlingslott.. Jag sa senast IDAG till min sambo att jag vill ha en sån när Vide blir lite större. Så mysigt och roligt att pyssla med.

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är! verkligen jättefin! och klänningen också. så många klänningar jag längtar till i sommar, sen när amningen är avslutad. Jo, jag vet det kommer kännas skönt sen. en annan frihet, längtar..
    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Vad kul att bli firad riktigt ordentligt!

    Du är jättefin, och jag tycker att långt, oborstat hår är vackert! Saknar mitt långa svall faktiskt.

    Och tack! Jag vågade mig på både uteamning och blöjbyte på café igår också :)

    kram

    SvaraRadera

Lämna några små ord